Instruktörer


Run Happy Day instruktörer

 

Lisa McRae (f.d Blommé) har i många år varit en av Sveriges främsta långdistanslöpare. Under årens lopp har det blivit en hel del landslagsuppdrag, och segrar i såväl Finnkamp som Tjejmilar och Midnattslopp. Lisa har jobbat som personlig tränare sedan 2004, och 2009 utvecklade hon tillsammans med Malin Ewerlöf Krepp det mycket uppskattade SUB40-konceptet. Lisa är teknikspecialist på Urban Tribes och håller i delar av deras utbildningar inom området. Utöver löpteknik är Lisas personliga favorit att jobba med fokus och mental inställning. Lisa är dessutom mamma och har en hel del erfarenhet av träning under, mellan och efter graviditeter. För egen del har hon en dröm kvar som löpare – att springa milen på 32 minuter.

Rubin McRae är en före detta nya zeeländsk landslagslöpare som nu fokuserar på jobbet som personlig tränare. Rubin besitter en spetskompetens inom träningsfysiologi och idrottsskador och har tidigare hjälpt bland annat Nya Zeelands simlandslag och svenska friidrottslandslaget. Rubin är också grundaren till Urban Tribes by Running Sweden. Ett träningspass med Rubin kan bjuda på det mest oväntade, och med sitt enorma personliga engagemang är han en inspiratör av stora mått. Hans pass är tuffa, med det finns mycket glädje i att träna med den här mannen.

Sirpa Felhendler är licensierad personlig tränare med erfarenhet från rehabträning, traditionell styrketräning och löpträning. Som tränare är hon lyhörd, peppande och kan vara ganska tuff när så behövs. Glädje är hennes drivkraft – hon älskar det hon gör – och det smittar!

Pernilla Ohlsson är produkt och utbildningschef på Urban Tribes – men mest känd för att ha utbildat personliga tränare i både Sverige och England under 15 års tid.  Löpning har alltid varit en del av Pernillas liv. Fram till 30-års ålder jagades efter en boll och därefter som ett sätt att hålla både kropp och knopp hälsosam. Idag springer Pernilla helst halvmaror.

Sara Ivarsson är löpcoach och yogalärare. Hon arbetar med människor, och använder löpning, träning och yoga som verktyg. Oavsett om målet är tävlingar, personliga rekord och prestation eller vardaglig rörelse och allmänt välmående tittar hon på människan bakom de mål hon anlitats för att hjälpa till att nå. Sara är specialiserad på yoga för idrottare. Fokus ligger på att skapa balans i kroppen – mellan flexibilitet och styrka och stress och vila – för att kunna hantera de krav stor mängd träning ställer på kroppen.  Hon anpassar yogan till idrottarens kropp och mentalitet och tar hänsyn till att yogan ska passa in i träningsårets olika perioder med uppbyggnad, formtoppning och tävlingssäsong för att bäst bistå dig i att nå dina mål.